ONDERNEMINGSPLAN WEBWINKEL

ondernemingsplan laten maken

Op maat gemaakt ondernemingsplan webwinkel

Of dat u nu een nieuwe webwinkel wilt openen óf dat u uw reeds bestaande webwinkel wilt uitbreiden, voor beiden opties kan een ondernemingsplan noodzakelijk zijn. Vaak heeft u een op maat gemaakt plan nodig zodra u een externe financiering wilt aanvragen. Weet u niet waar u moet beginnen óf heeft u hier zelf geen tijd voor? 

Met een ondernemingsplan van Ideative Solutions vraagt u met gerust hart een financiering aan om uw dromen te verwezenlijken. Wij hebben namelijk jarenlange ervaring en hebben reeds meerdere succesvolle webwinkel eigenaren geholpen aan een sterk ondernemingsplan!

  Ga naar contactformulier

 

Ideative Solutions schrijft op maat gemaakte ondernemingsplannen waarin uw ideeën met passie en gevoel terugkomen. Onze ondernemingsplannen zijn geschikt voor financieringsaanvragen en verhogen het succes significant. Vanuit een wetenschappelijke benadering (Bedrijfskundige en Innovatiemanagement als specialisatie) wordt elk ondernemingsplan een groot succes! 

 

Ondernemingsplan webwinkel laten maken

Het op papier zetten van uw bedrijfsideeën doet u niet zomaar: hier is tijd voor nodig. Een goede voorbereiding is hierin het halve werk, dus een brainstorm sessie waarin alle aspecten (inclusief kansen & bedreigingen) worden doorgenomen kan helpen. Hierin dient u vooral te letten op het onderscheidende vermogen van de onderneming. Dit onderscheidende vermogen levert voordeel op ten opzichten van de concurrentie en bepaalt mede uw succes. Wat is uw Unique Selling Point? Neem dit zeker sterk mee in het ondernemingsplan webwinkel. 

Trends webwinkel

Momenteel zijn er tienduizenden webwinkels in Nederland actief en zal de komende jaren, mede dankzij de toenemende digitale vraag, nog verder stijgen. Het hebben van slechts een webwinkel is geen onderscheidende factor meer, daar men dit inmiddels als minimale standaard ervaart. 

Om in de massa van webwinkels op te vallen is het benadrukken van het onderscheidende vermogen steeds meer van belang. Om aansluitend koploper te blijven kan een ondernemingsplan voor een webwinkel bijdragen om potentiële risico’s en kansen in kaart te brengen. Hoe ga jij om met bepaalde trends?

Enkele voorbeelden welke in het ondernemingsplan webwinkel naar voren kunnen komen zijn:

  • Verhouding duurzaamheid – fast e-commerce;
    Duurzaamheid wordt steeds belangrijker bij consumenten. Wordt mijn bestelling klimaatneutraal geleverd? Hierbij moet wel worden opgemerkt dat snelheid nog wel steeds de duidelijke overhand voert als er wordt gekeken naar voorkeuren. Wel zal de Europese Green Deal invloed gaan hebben op deze trend: bedrijven zullen nu zeker een strategie moeten bepalen om aan deze ontwikkeling te kunnen voldoen. 
  • Online branding; 
    Het merk gaat steeds meer centraal staan waarbij de consument zich probeert de identificeren met waar het (online) merk voor staat. Hoe ga je jouw strategie hieromheen bouwen en welke ‘storytelling’ zul jij als ondernemer gaan hanteren? Tevens spelen advertentiebudgetten (welke tegenwoordig niet alleen geïnvesteerd worden in Google maar verspreid over verschillende social media’s) een belangrijke rol om jouw brand verder uit te bouwen. 
  • Technische aspecten; 
    Tegenwoordig draait alles om mobiel; een webwinkel slechts gebouwd voor de PC is niet meer van deze tijd. Is jouw webwinkel optimaal voor mobiele versies en is jouw website snel genoeg? Daarnaast zul je jouw (latere) SEO & eventuele SEA direct moeten meenemen in het optimaliseren van jouw webwinkel – hiermee zul je jouw online vindbaarheid sterk vergroten. Hoe ga je hier mee om als ondernemer en welke tijdspanne heb je hiervoor in gedachten? 

In een ondernemingsplan voor een webwinkel komen deze trends vanzelfsprekend naar voren en wordt hier vooraf reeds over nagedacht; sommige trends kunnen namelijk serieuze druk op marges uitoefenen mocht hier niet voldoende aandacht aan besteed worden. Voor investeerders is het van groot belang dat deze kansen & gevaren reeds zijn doordacht alvorens het bedrijf van start gaat. 

Ondernemingsplan webwinkel - wat komt er in terug?

Zodra u eenmaal begint aan het ondernemingsplan dan is het van belang om een bepaalde structuur aan te houden. In hoofdlijnen is een ondernemingsplan webwinkel te onderscheiden in de volgende delen:

Persoonlijk deel
In het persoonlijke deel besteed je als ondernemer aandacht aan jezelf. Wat is het idee, welke ondernemers zijn hier bij betrokken en welke kwaliteiten kunnen worden ingezet om de webwinkel tot een succes te maken? Benoem ook zeker de te ontwikkelen punten; zo straal je realisme uit daar iedereen onderdelen zult moeten verbeteren. Hoe ga je dit ontwikkelen en hoe kun je dit in een later stadium weer inzetten als sterkte? 

Marketing deel
Het marketing gedeelte staat volledig in het teken van de ‘voice of the customer’. Met andere woorden: hoe ga je jouw ideale klant bereiken? Vragen welke hierin naar voren moeten komen en beantwoord zullen moeten worden zijn: wie is jouw klantengroep, hoe ga je jouw onderscheidende vermogen inzetten als boodschap richting de potentiële klantengroep en welke marketing activiteiten ga je ondernemen om zo veel als mogelijk mensen uit jouw doelgroep aan te spreken? 

Financieel deel
Tot slot is het zaak om jouw het financiële gedeelte in kaart te brengen. Welke kosten verwacht je in de komende jaren en welke opbrengsten staan hier tegenover? Is er eigen vermogen om een gedeelte van de bedrijfsideeën te financieren óf hangt het volledig af van een externe investeerder? Maak in ieder geval een investerings-, financierings-, exploitatie- en liquiditeitsbegroting. Belangrijke tip: wees realistisch! Investeerders hebben jarenlange ervaring en prikken zo door te rooskleurige financiële resultaten.

Meer weten?

Wilt u ook weten wat de mogelijkheden zijn om uw ondernemingsplan voor een kapsalon te laten schrijven? Wij zijn specialist in ijzersterke ondernemingsplannen en helpen u uiteraard graag om uw dromen te verwezenlijken. Neem gerust contact met ons op.

Ondernemingsplan webwinkel - wat bevat het minimaal?

Onderdeel 1: Managementsamenvatting van het gehele plan
Onderdeel 2: Inleiding – pakkend geschreven inleiding met doel van het plan
Onderdeel 3: De ondernemer – wie is de ondernemer achter de ideeën? 
Onderdeel 4: De onderneming – wat is het idee en waarom wordt dit een succes?
Onderdeel 5: Marketing Plan – volledig vormgegeven marketing plan
Onderdeel 6: SWOT – welke sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen zie jij?
Onderdeel 7: Het Financieel Plan – de financiële verwachtingen onderbouwd vanuit het investeringsplan, financieringsplan, exploitatiebegroting en liquiditeitsbegroting

 

 

ondernemingsplan logo

Belang ondernemingsplan webwinkel

Een professioneel ondernemingsplan biedt vele voordelen voor startende ondernemers. Ten eerste helpt het bij het bepalen van de strategie en doelen van de onderneming. Door het opstellen van een gedegen plan krijgt de ondernemer inzicht in de richting die hij of zij op wil gaan en hoe dit te bereiken is.

Daarnaast biedt een ondernemingsplan inzicht in de haalbaarheid van de onderneming. Door middel van marktonderzoek, financiële prognoses en concurrentieanalyse kan worden bepaald of de plannen realistisch zijn en of er genoeg vraag is naar het product of de dienst. Dit vergroot de kans op succes en verkleint het risico op falen.

Een ander voordeel is dat het de kans op financiering van externe partijen vergroot. Investeerders en banken willen graag zien dat er een goed doordacht plan ligt voordat ze geld investeren. Een professioneel opgesteld plan geeft hen vertrouwen in de onderneming en vergroot daarmee de kans op financiering.

Tot slot zorgt een goed opgesteld ondernemingsplan webwinkel voor een professionele uitstraling naar potentiële partners en investeerders. Het laat zien dat de ondernemer serieus bezig is met zijn of haar plannen en dat er goed over nagedacht is. Dit kan leiden tot meer vertrouwen en interesse vanuit deze partijen.

Kortom, het laten maken van een professioneel ondernemingsplan biedt vele voordelen voor startende ondernemers. Het geeft inzicht in de strategie en doelen, vergroot de kans op financiering en zorgt voor een professionele uitstraling naar potentiële partners en investeerders. Wil jij ook een sterk ondernemingsplan? Laat dan nu jouw ondernemingsplan schrijven door Ideative Solutions!

Contactformulier

Vragen? Neemt contact op

Heeft u een vraag, wilt u een offerte ontvangen of wilt u een gratis oriëntatiegesprek inplannen? Vul dan het contactformulier in.

Heeft u liever rechtstreeks contact dan kan dit natuurlijk ook:

Email: info@ideativesolutions.nl
Telefoon: 06 57 60 44 10


Contact

Follow Us

© Copyrights 2023 | All Rights Reserved | Ideative